Oefentherapie en Beweeglessen

Bewegen volgens de methode Cesar (40+)

Deze naam wordt gebruikt voor de groepslessen waarin veel aandacht besteed wordt aan de manier waarop oefeningen in welke vorm dan ook uitgevoerd worden. Helaas gebeurd het te vaak dat mensen blessures krijgen door herhaald “verkeerd” uitvoeren van juist sportbewegingen. Terwijl we juist beter, sterker en gezonder willen worden door sport.

Naast spierversterking, souplesse, coördinatie, evenwicht en conditie, gaat het om de manier waarop de oefeningen uitgevoerd worden en eventueel worden toegepast in het dagelijks beweeggedrag. Door te letten op de juiste uitvoering van de oefeningen, bewegingen en naast het doel van de oefening ook te letten op het stabiliseren van de rest van het lichaam voorkomen we klachten (die door sport veroorzaakt kunnen worden) en worden we algeheel sterker.

Wilt u in een gezellige sociale sfeer werken aan uw algehele gezondheid en conditie dan bent u bij ons op het juiste adres.

Vitaal ouder worden (70+)

Wat voor de 40+ groep geldt, geldt zeker ook bij het vitaal ouder worden. Waar de intensiteit van de bovenstaande les soms te hoog is. (denk aan het steeds opstaan van de grond om naar een volgende oefening te gaan) is de groep vitaal ouder worden ontstaan.

In deze les worden allerlei oefeningen met hetzelfde doel als bovenstaand dus spierversterking, souplesse, coördinatie, evenwicht en conditie uitgevoerd. Alleen nu veelal op en om een stoel. Intensief cursus. (40+) Bent u boven de veertig, maar voelt u zich nog lang geen 40 en houdt u van een intensief uurtje sporten waarin alle aspecten (spierversterking, souplesse, coördinatie, evenwicht en conditie) van bewegen naar voren komen, maar waar zowel uw spierconditie als uw hartlongsysteem flink aangesproken wordt. Dan bent u welkom in het intensief uur.

Nordic walking

Op de vrijdagmorgen van 9.00 uur tot 10.15 uur (als het niet regent????) vertrekken we wekelijks met een klein groepje het bos in met onze Nordic Walking stokken. De techniek van nordic walking brengt bij juiste uitvoering een total workout te weeg (en niet zo makkelijk is als vele denken). Naast het tussendoor stoppen om de techniek aan te leren wordt er tussen het lopen door regelmatig even gestopt voor spierversterkende oefeningen.

Dus wilt u op de vrijdagmorgen lekker in de buitenlucht een combinatie van Nordic Walking en oefeningen dan bent u bij ons op het juiste adres.

Wilt u meer weten?

Over uw deelname, of heeft u een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen u graag bij uw herstel!

Beweeglessen

Deze website maakt gebruik van cookies om de werking van de site te optimaliseren. Tijdelijke cookies worden bij beëindiging van de sessie verwijderd.
OK